Lofoten på rulleskøyter i bilder

mQ-FdZGkB026o7vaMU6e4gJz21hCsf6_iR-u1g5zHKPg Min gamle klassekamerat ville bli med. Joachim. Ikke det at han heller har gått på rulleskøyter før, men han er en bajas med en iboende forståelse for ting med hjul på. Joachim og jeg gikk i klasse på videregående, men hadde ikke sett hverandre siden. Likevel visste jeg at han, akkurat som meg, aller helst bare vil være på tur. RPVh5IDfy1q4QOZOjSbF2g-f-BWbb4VvWhsoYiBmdnzg Under kommer en oppsummering i bilder, men først må vi takke dem som må takkes. Først og fremst må vi takke Stormberg som er vår hovedsponsor. De har også lagt ut en bildeblogg fra turen. I tillegg må vi takke: – Petter Nielsen for en artig idé – Mathis Marien for opplæring på rulleskøyter – NRK Sørlandet for samarbeidet, og da spesielt Sander Heggheim og Hans Erik Weiby – XXL Majorstua for hyggelige rabatter på utstyr – Lamholmenfestivalen for festivalbilletter – Miriam Andrea Jøms for lån av rulleskøyter – Eirik Ulltang m./ familie for overnatting – Øystein “fra feriekolonien” Tennfjord for moskussafari – Mattias for pizza – Norsk Villreinsenter for overnatting – Markus Wegge for klatreturen på Eggum og opp Svolværgeita – Torbjørn Preus Schou for at du holder ut med en hyperaktiv samboer – Alle de ålreite folka vi har møtt på veien Vi startet turen med å kjøre til Bergen. Joachim skulle nemlig delta i norgescup i biketrial. Han kom på andreplass. YhKiHTanUm6YEjUa3u_PngMmhkDRLkCaOvxjz1f4aWJg (1) På veien til Bergen stoppet vi for å bade og teste slakk line. IMG_6434-1024x1024 Fra Bergen kjørte vi gjennom Jotunheimen for å besøke Øystein på Norsk Villreinsenter. I Joutunheimen måtte vi få utløp for litt overskuddsenergi. 1vmfVMl54Zs6y1dehwi0ZA3bJnCWL2M8DKHyDx_dtpaw På Dovre viser naturveileder Øystein oss moskus. ByzfxXZeGM6hhjy1g3LrtA28qfzoX8eoUAU2DfgyebKw svaFEc7E1m8gDfoEKzZSAAMvpK1CYIuI1C29HbsUX9CQ Etter timesvis på tog og båt kom vi til slutt til Moskenes. Derfra gikk vi på rulleskøyter til Å, ytterst i Lofoten. Jeg var livredd og klamret meg til autovernet hele veien, fem kilometer. Det gjorde ikke Joa. D9j7noP53t6MJfKrVFtVlALy1Ox18-Jf2qynRS4n3_Kw Dag to faller jeg ordentlig, og skader halebeinet ganske kraftig. Etter det gikk jeg på smertestillende hele turen. Tatoveringen min på armen som sier “Der hvor asfalten aldri når” lyver. fdm_jg_S0uCb27FBh8qUsAFYz-po7Q3cqYCzM8KcmYPg 05oiNaDSBN6-1Dr1kKQqkQ7XIr4jrRqTCMbhaw0elfrA Vi får en utrolig hyggelig invitasjon av Markus Wegge. Han og brødrene hans er aktuell med kinofilm i oktober fra turen deres til Bjørnøya. Sammen med Markus drar vi til Eggum for å klatre. IMGA0642-1024x576 Dinglende i veggen kommer ideen om å klatre Svolværgeita. Og Joachim skulle gjøre det med rulleskøyter. Selvsagt. 3637037852_5583196a bilde44634634634-1024x1024 egeyuxcZ_GvfBFumqd_Y3wbTYdEfesM4uU_7diNd2gIg 9Ap0rkXFAYsn_EOdcRJZ6QJecrED9nUF7066dPwF5S2Q IMG_6854-682x1024 (1) Dagen i forveien overnattet vi på surfeparadiset Unstad, og fikk lekt oss i bølgene. Zqahov09PMJ8i0HSjfgi6Q99C78pA89V4dVVi1ptYKnQ Da vi var i Svolvær ble det arrangert en musikkfestival. Lamholmenfestivalen, og vi hadde fått sponset festivalbilletter. På festivalen spilte blant annet Stage Dolls og Violet Road. Malin fikk en svett klem av gutta i Stage Dolls. IMG_6932 Lofoten er en enorm lekeplass. Nå hadde vi brukt litt for mye tid på  denne SFO-en for voksne. Skulle vi klare å krysse Lofoten måtte vi nå gå ekstra lange dagsetapper. Og gå. Og gå. Og gå. Og gå. Og gå. IMG_6690-1024x682 kNYc-N5BSqUDKtmGh4tRvwq60r__ZHRj2M3sUbHm-bmg p8_kBN9-mixCsztKFl_mzwloZ1yCaoez4rcCB_ATgEVg vAGyeDoQnCtzSvEnNjNakwnJazkk4PcxgZ0dDTN0-zow m5jYGMA9EddxjC9tFgQ8gw-gnRWHHOkaVSqcm8N7U-wQ IMG_6968 I Kabelvåg begynte tårene å trille. Smertene i halebeinet var nesten uutholdelige. Fem kilometer igjen til Svolvær. Joachim var allerede fremme. Den mannen er en maskin! Jeg lot tårene renne til jeg kom frem. TzB_boGFWn1_EHfeTO344wxZAhJHDMU43DzXB5rrd8Yw Klokken ett på natten var vi fremme i Svolvær. Jeg ga meg der, men Joachim ville gå de to siste milene over til Vesterålen. Han har krysset. Takk for turen! Den har vært legendarisk. 3955933948_5583198a]]>

One thought on “Lofoten på rulleskøyter i bilder

1. Tar av meg hatten Malin. Tøffeste jenta i klassen. Stå på videre og lykke til med alt du har planlagt fremover. Håper det går bra med stumpen, for som man sier, Når enden er god er allting godt.,,,,,,,he he